fredag 29 april 2011

Planering underlättar det mesta....

Nästa helg drar det igång igen med vårt "sommarliv" då vi kuskar runt i vår racebuss och lever mer primitivt. Det blir mer begränsat med tillagnings möjligheter så det gäller att man börjar planera i god tid.
Vilket jag brukar försöka göra annars om somrarna men nu så med LCHF så får jag tänka om lite mot vad man ätit tidigare ute på tävlingarna.

Det blir ju mycket grillat och det är ju helt ok och det finns ju massor av goda sallader att ha till, det blir att baka egna hamburgebröd utan mjöl när man ska grilla hamburgare och det får helt enkelt bli rättickagratäng eller falsk potatissallad som andra tillbehör så egentligen är det nog inget större problem, det mesta löser man med matplanering helt enkelt och som även hemma i vardagen så underlättar det både tillagningsprocessen och valmöjligheterna om man är steget före. Och det finns massor man kan förbereda innan man ger sig iväg som gör att det blir mycket enklare.

5 kommentarer:

  1. Hej Witch!
    Nu är det väl snart den tiden då ni drar iväg
    med er bil på tävlingar och sånt.
    Önskar dig en fin Valborg.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Agath - Japp till helgen drar det igång, just nu när det snöar ute så känns det inte så där riktigt lockande men förhoppningsvis blir det bättre till helgen.
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Godeftermidag goa Witch!
    Ja nog är våren på gång fast ett lite bakslag blev det ju med kyla och snö även här,men det var så lustigt för snön kom och gick precis som man vrider på och av en kran.
    Vilken tur vi hade så fint väder när min son var här så vi kunde sitta ute och fika och var
    uppe på lekplatsen och leka med ungarna.
    Nej inte än visserligen körde vi förbi Ginza idag,men jag tänlte det var för tidigt att fråga,vi åker ju där förbi så mycket så det hinns nog med....Ja Rob Roy är en mycket sevärd film,det var Ian som talade om denna filmen gick på 9:an tror jag,jag hade ju spelat in den men den försvann när vi försökte föra över den på en disk...Men så sa min son att den finns på Ginza så beställd är den.Ja Lian Neason är en bra skådespelare,Har honom i Schindlers List fast på band och våra videos har lagt av.*suck*
    Önskar dig en skön Vår också med mycket sol och värme...
    På tal om steg har du börjat dina promenader igen jag har varit så dålig med att vara här av många orsaker.
    Ha en skön Tisdagskväll.
    Kramar till dig.

    SvaraRadera
  4. Agath - Det är lite si och så med promenader, lite av varannan dag så kommer jag iväg och går till jobbet, varannan får man en släng av latmasken och tar bilen och allra helst när det blir kyligt så känns det bekvämare med bilen!

    Såg på vädret nu att de lovat lite varmare till helgen åtminståne skulle vinden vända från nordan till mer sydost/sydväst och det kan nog göra att det känns varmare i luften.

    Så sant han är super bra, jag såg en film nyligen med honom som också var jätte bra "Taken" som handlar om att hans dotter blir bordförd och han tar liksom lagen i egna händer och ska hitta henne.... den kan jag rekomender riktigt spännande.

    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Hej Witch!
    Ja det var alldeles för brta för att vara sant att värmen skulle håla i sig.
    Bara nu inte blommorna tar stryk av detta, tulpanerna är tåliga det vet jag men jag tänker som fjärilsbuskarna jag har de tål ju ingen frost,och de har vi ju täckt av trodde väl inte det skulle bli frostgrader som det blev i natt.
    Ja det var så lustigt med snön för det var som att vrida på av en kran så märkligt detta var.

    Ja Liam Neason har jag inte sett så många filmer av men schinders List som jag sa i går har jag sett,men nu går det inte att se den längre först måste jag skaffa en DVD/video så jag kan föra över de filmer jag vill spara,för videor görs inte länge som du vet.Jag får väl ringa till Ginza och höra när de tror den kan komma,jag ska ju ut en sväng får se om sambon kör dit,jag behöver samtidigt gå till frissan för jag ser så bedrövlig ut i håret.Men det är ett tag sen jag var där och när luggen blir för lång då trivs jag inte.
    Jag hoppas du haft en fin Dag.
    Kramar

    SvaraRadera