fredag 25 mars 2011

Tro det eller ej....

Har inte långt till jobbet, det tar ca 10-15 min att gå dit och det är ju perfekt att börja morgonen med en liten promenad. Vilket jag tagit fasta på och lämnar bilen hemma.
Nu ville jag så klart testa MBT skorna eller det står faktiskt Shape Up på skorna...
Hur som helst efter att gått lite hemma i skorna så knöt jag på mig dem igår när jag gick till jobbet och hur var det då?
Lite ovanligt, kändes det faktiskt. Ett par jätte sköna skor, men jag märkte att jag tog lite kortare steg än vad jag normalt brukar och det känns lite som man går i plattåskor, dvs man känner sig ganska högt uppe.... så se upp när det blåser kraftigt... du kanske blåser omkull....
Nej glöm det sista, det var ett fånigt skämt bara.

Det jag ville komma till är att efter promenaden till och från jobbet alltså någonstans mellan 20-30 min delat på två så känner jag det i musklerna i baksidan av låren och i rumpan och jag är imponerad.
Spännande faktiskt för visst säger ju reklamen att man kan forma rumpan med skor och att de ökar förbränningen, men tror man egentligen på reklamen?
Man hoppas så klart annars skulle man ju inte prova någonting så det ska bli intressant att se framtida effekter av skorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar