fredag 30 april 2010

Snart så....

Som en blixt från en klar himmel kan man säga och det är typiskt april väder, dvs vädret skiftar konstant.
Den gråa dagen där molnen hängde tungt och stundvis droppade ur sken plötsligt upp och temperaturen skred upp till över 15 plus i skuggen.
Helt fantastisk och de ursäkter jag använt mig av på morgonen att inte promenera var som bortblåsta och efter vi ätit och plockat undan så åkte skorna på, stoppade in Ipoden i öronen med Karin Wahlbergs sista bok "Matthandlar Olssons Död" i öronen så gick jag.

Det blev massor av spring i benen kan man säga, för att efter endast knåpat ihop dryga 2000 steg på stegräknare så slutade den igår på 9793 steg och det kan den här soffpotatisen känna sig nöjd med tycker jag med en sådan dålig start på dagen.

Men i skogen hos oss är det fortfarande väldigt blött och kladdigt, men jag kunde nästan se antydan till att det ska börja spricka ut och spira på både mark och gren. Snart så kommer allt sakta börja skifta mot grönt.....

14 kommentarer:

  1. Hej Witch!
    Härlig bild,jag älskar att gå i skogen om jag
    bara har något att gå efter.

    Nej det har det väl knappast börjat för ni slapp ju nyss snön,men bara de börja komma
    igång så riktigt knakar det i naturen inte sant?
    Ja det beror ju på vad för pollen de menar för jag är bara känslig mot björkpollen vad jag vet i dagsläget.Ja att det blir ett jobbigt år det
    tror jag nog för jag tittade mej omkring och såg bara hängbjörken som börjat den andra björken har inte kommit så långt än.Men jag får
    gå till apoteket och gardera mej.Nu kommer det
    en tid då jag inte kan hänga ut kläder heller på tork.Inte förrän björken gått tillbaka.
    Jag önskar jag hade varit så duktig som mdu och gått så många steg.Men många bäckar små heter det ju.
    Jag önskar dej en trevlig Valborgsmässoafton.
    Kramar.

    SvaraRadera
  2. Ge aldrig upp, ett steg är bättre än ingenting! HEJAR PÅ OCH ÖNSKAR EN TREVLIG VALBORG!
    :)

    SvaraRadera
  3. Agath - Visst är det härligt och det ser så lockande ut på bilden! :)

    Det blir ju lättare nu när våren vart att komma ut att gå, jag försöker övertala mig själv det iaf, varmare och mer lockande... :)

    Valborg var jätte trevlig, blev sent men men det är så sällan så vad gör det! :)

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Tigris - Ska kämpa på lovar! :)
    Tusen tack, jag hoppas du hade en fin valborg du med!

    SvaraRadera
  5. Hej Witch!
    Ja så känner jag mig,det hade varit kul om man
    haft någon att språkas med.Men promenaden blev ju av.Det är lätt att försoffa sig när vädret inte tillåter promenader som halka eller väldans
    blött.Men jag ska strax ta min promenad,du har ju alltid
    varit duktig till ochj gå och förresten var det du som inspirerade mej,men jag kommer ju inte upp i lika många steg som du förstås.Det är ju alltid något som hindrar mej första gången fick jag hälsporre,sen var det ryggen och handen och där är jag foprtfarande så den där snärten jag hade då den får vara det blir bara en ynka promenad.Men som du säh,ger så får ju hjärnar sitt också så det är bra för både kropp och själ.

    Ja jag är inte precis hindra på om det var blåsippor så jag ska ta min promenad åt det hållet beredd med kamera idag hade jag tänkt.

    Min gulviva är försvunnen var sambon flyttat den
    vet jag inte eller han trot det var ogräs för en massa ogräs är där i stället.

    Vi satt själva här som vanligt,men det gick det också.Det hade varit trevlig att bli bjuden på mat någonstans förstås inte bara det jag lagar själv.
    Ja vi har också sol idag,i morgon ska jag till tandläkaren om jag inte glömmer mej,men jag ska vara där på eftermiddagen så denna gången ska jag väl komma ihåg.
    Jag önskar dej en trevlig Måndag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Agath - Kul att jag inspirerat dig, men jag tycker du är jätte duktig, med allt strul som du haft med foten och sporrar mm... men du kämpar på bra tycker jag!

    Många hade givit upp för länge sedan!

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Witch!
    Ja du inspirerade mej verkligen.
    Jag längtar efter någon att promenera med
    sambon vill ju alltid ha sällskap i bilen så varför kan han inte en ända gång offra sig för
    mig?Nja det var väl mest hur grönt det börjar bli och de som jag tror ör blåsippor för de såg jag inte alls i fjol.
    Än har jag inte kommit ut,men detta får bli det sista innan promenaden.Sers kanske senare.
    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Agath - Jag försöker hitta inspiration här och var, så det känns bra att jag kan ge lite inspiration oxå! :)

    Känner lite som dig oxå, att komma ut och röra på sig mår ju ingen dålig av snarare tvärtom och så mycket trevligare det blir oxå!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Hej Witch!
    Ja och så har våren och naturen så mycket färger som den bjuder oss på....
    Tack för du tycker så,det tar ju tid att få igång sig efter mycket möda och besvär,men med
    piller ska det väl gå en tid.Än har jag inte sett någon pollenprognos här men det kliar och jag har nästäppa,det räcker för mejn att bli påmind.

    Nej jag tycker bladen ser helt fel ut,dessa blå
    blommorna fanns inte där i fjol.Kan vara någon som planterat något eller var tror du?
    Tack för länken
    Jag önskar dej en trevlig Tisdag.
    Kramar.

    SvaraRadera
  11. Lite nyfiken på vad det kan vara för blomma du fotat, får väl klura lite :)

    Får hoppas att du får en lindrig nästäppa och att det inte blir värre!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Witch!
    Ja jaf visste inte ens att det fanns en blomma som heter vintergeröna,undrar om den kan vara släkt med vintergäcken?

    Sambon sa när jag gick in till tandläkaren så satt en del och skickade sms och nån annan pratade i sin.Men jag har hört det att det
    kan störa maskiner ja även dator väl ,för när
    jag skulle ta ett telefonnummer här vid datorn så väsnades datorn så visst stör den.

    Jag vet jag hade lustig dröm men kommer inte ihåg vad just nu.

    Ja allergin ja jag är fuktig under näsan just nu och ändå har jag inte varit utanför dörren än,men jag garderade mej igår men kors vad dyrt det är att ha medicin för sin allergi,över 300 kr
    Kramar.

    SvaraRadera
  13. Agath - Inte jag heller hade någon aning om det, men man lär sig så mycket nytt och det är ju även det en av orsakerna till att det är trevligt att blogga och läsa andras bloggar. :)

    Ibland kan drömmar poppa upp bara så där, och ibland kommer man inte ihåg dem....


    Appropå din allergi så såg jag att aftonbladet hade tips som är lite billigare för allergin.... ska hämta länken åt dig!
    Kramar

    SvaraRadera
  14. Witch!
    I den byggnaden som tandläkaren finns det Vårdcentral,långvård sjukgymnast, arbertsterapeut och Apotek/Droghandel,och något mer som kag inte kan komma på i hastigheten.
    Det är inte alla dagar som man kommer ihåg sinna drömmar.
    Kramar

    PS:Jag har redan skaffat hem medicin,menn tack för du ville.Men jag vågade inte vänta längre i dag står det att det är massa björkpollen den lyser H-röd.Och jag vill inte missa mina promenader.
    Kramar.

    SvaraRadera