tisdag 27 september 2011

Broccolistuvning LCHF

Broccoli är ju fantastiskt gott, hemma hos oss är det bara dottern och jag som gillar det så när man tillagar broccoli så är det bara vi som njuter av det.
Igår testade jag något nytt, det är säkert inte något nytt för andra men det var första gången jag gjorde det och det var broccolistuvning och jag säger bara *MUMS*
Var inte rädd för att prova nya saker, det kan ge otroliga smakupplevelser.
Varför har jag inte gjort det förut? Och det passar ju till massor av maträtter också.
Förvällde broccolin nästan klart och sen i med grädde och philadelphiaost och lät det puttra på spisen, kryddade med salt och vitpeppar. Under tiden så stekte jag bacon och simsalabim hade jag en mumsig middag, sambon föredrog ägg till sina bacon, men jag gillar variation och det gick ju otroligt snabbt att trolla fram en väldigt god lchf middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar