onsdag 11 maj 2011

Fiskgrätäng

Ännu en gång fick rättikan bekänna färg, kanske inte riktigt 100% bra men ändå ok. Vad syftar jag på då? Jo, jag gjorde mos på rättikan, kanske borde jag ha lagt den i ett durkslag och låtit den rinna av ordenligt för den blev en aning för lös för min smak och trots att jag vispa i ägg när den skulle in i ugnen tillsammans med torsken där den stelnade något. Sen gjorde jag en gudomligt god dillsås till

Dillsås

2½ dl vispgrädde
2 dl creme Fraich

1 buljongtärning (jag valde grönsaksbuljong, går säkert bra med fiskbuljong också)
1-2 msk philadelphiaost
1 dl dill finhackad
1 msk citronsaft

Koka upp grädden och lös upp buljongtärningen, rör ner creme fraichen och osten. och låt det sjuda samman. Rör i dill och citron.

Hällde sen såsen över fiskgratängen och lät den stå i ugnen i 10 min. Super gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar