måndag 7 mars 2011

Back in business again

Borta bra men hemma bäst!
Har haft en otroligt härlig och skön semester, fullkomligt underbart och jag hade gärna stannat kvar ett tag till om det inte vart för maten och då tänker jag inte enbart på det här med LCHF utan i allmänhet.

Thaimat kan vara gott men det är inte riktigt min grej och jag har svårt att hitta något som jag tycker om och sambon som har svårt med de flesta grönsakerna hade ännu tuffare.

Det blev i alla fall alltid LCHF frukost varje dag eftersom vi hade en jätte fin frukostbuffe och fanns alltid någon som stekte ägg eller omelett till en på morgonen, förutom många helt andra ok rätter, så det fungerade super bra.

Däremot så blev det lite värre och det blev en del ris och kalla öl på stranden, men jag tänker inte ha ångest för det utan får ta det, resultatet blev inte på vågen var inte så hemsk utan något kilo upp för både sambon och mig, men vi båda längtade faktisk hem till just vår möjlighet att leva efter LCHF och kanske om man engagerat sig mer så hade man kunnat löst det i Thailand också men det var semester och jag iddes inte lägga energi på att jaga bra matställen när urvalet var väldigt begränsat där vi var.

Hur som helst back in business och det känns skönt att få få börja om igen eller rättare sagt fortsätta där vi var helt enkelt.

Har annars fått en super härligt fin brun färg och jag känner mig jätte fräsch, full med energi och riktigt laddad från topp till tå!
Och det var vårväder när vi klev av planet och är inte bara det en känsla som får en att må toppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar