tisdag 1 februari 2011

Kilona bara rinner av.....

7,6 kg ner för sambon på 4 veckor, det är ju riktigt imponerande och jag måste nog erkänna att lite avis är jag ju med mina endaste fjuttiga 4,6 kg, fast åt andra sidan så har han mycket mer att ta av och har fler kilon att gå ner än mig så.... och så brukar killar gå ner fortare i början eller är det en myt????

Hur som helst, inget tvivel om att LCHF funkar och det funkar med beröm godkänt oxå och man äter bara god mat hela tiden, man är aldrig hungrig och man mår så otroligt mycket bättre.

LCHF Pepparsås: ca. 4 pers.
5 dl grädde
2 msk soja
3 msk kalvfond
1 buko pepparost (vilket inte jag hittade någon utan jag ersatte den med 150 g Philadelipiaost)
1 gul lök
salt, pepparmix, cayennepeppar, chilipulver (efter smak)
Hacka löken i grova bitar, fräs i kastrull, häll på grädde, soja, kalvfond och pepparosten och koka upp, krydda och låt allt puttra en liten stund så att smakerna går ihop. Sila sedan såsen och njut!

Jag serverade såsen till en fläskinnerfilé som jag helstekt i ugnen med hemgjord grillolja och serverade sås och fläsk med en fräsch råkostsallad. Dotter och son fick klyftpotatis också och sen var lördagsmiddagen ett lyft. Och jag har turen att få denna måltid i matlådan i dag. Mums!

11 kommentarer:

  1. hmmm vi hade den diskussionen Ingela och jag härom dagen.....känns så men ligger det något i det :S ?? fast om man kollat typ program där folk får hjälp att gå ner...så verkar det onekligen så*tycker jag*

    vad duktiga ni är ....båda två *grattis*

    kramar om

    SvaraRadera
  2. ladynienna - Även jag är skeptisk egentligen känns det som det är matimatiskt fel att LCHF ska fungera men på något sätt så gör det det, är väl som med humlan.... den skulle tekniskt inte kunna flyga med sin stora kropp och pyttiga vingar men ändå flyger den :)

    Tack, det känns ju lite bra att få resultat! :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Witch!
    Om en annan kunde säga det samma*suck*
    Jag tyckte kudden var en aning hög med det ger väl sig så småningom eller var jag för van vid den andra.
    Nja det tror jag inte för det grå vädret sitter fortfarande kvar,men vi får hoppas vi får en bra
    vår inte sant?
    Så du åker en tur ut i år också,samma ställe eller nytt mål?
    Kom du ihåg när du visade oss på passagen var ditt rum låg ja det är några år sen nu.
    Hoppas du haft en bra bra trots det gråa vädret.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Agath - Det blir till Thailand men ett nytt ställe, istället för att flyga till Bangkoks flygplats och därifrån åka vidare så flyger vi till Pukets flyplats och åker vidare, det blir västkusten denna gång kan man säga.... :)

    Absolut det kommer jag ihåg, ska länka till hotellet i din blogg! :)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Leena - Jag har faktiskt inte hört så jätte mycket kommentarer om LCHF de flesta är ganska ovetande men blir väldigt förvånade när man försöker förklara.

    Och faktiskt så kan jag säga att redan efter 4 veckor så ser jag inget hinder att forsätta resten av mitt liv med den här kosten!

    SvaraRadera
  6. Hej Witch!
    Jo det vill jag också,denna kudden är inte hård men den är hög,än så länge,det är ett tag sen jag köpte kudde så den andra hade nog tjänat ut sitt tror jag.haha
    Ja jag har en sådan kudde också en sådan som är som en liten upphöjning,den fungerar inte på mig så den har jag som sittkudde idag där fungerar den.*fniss*

    Så nu har fastnat för Thailand,när åker ni?
    Själv gillade jag Madeira,men det tror jag att
    jag talat om för dig.min son fyllde 3 år där nere och idag är han 36 år så du ser det är ganska många år sen jag var där.Men det finns inte en dag utan jag längtat tillbaka dit.

    Idag har vi haft elektrikern här och sotarn,ja
    ska det hända så går de slag i slag.

    I morgon ska jag till tandläkaren igen,hoppas nu att allt är klart allt hänger väl nu på tandteknikern,men du kan väl hålla tummarna.

    Vi har sol här idag det höll jag nästan på att glömma.Hoppas solen hittade tillbaka till dig.
    Jag önskar dig en Fin Onsdag.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. PS:Som jag ser det så verkar det som ju mer fett man stoppar i sig ju mer förbränner man har jag fattat rätt?DS:

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Agath - Vi åker den 18 februari i två veckor! Jo, fast vi har ju pratat om andra ställen oxå, blir 3:e ggr till Thailand nu kanske dags att byta nu! :)

    Maderia är jätte fint, jag var där för 23 år sen exakt och efter den resan fick jag beskedet att jag vänta min dotter! :)

    Vi har oxå sol idag, det är super härligt väder, vi har en termometer i solen utanför fikarummet och den visade på 13 grader i solen... så gott! :)

    Lite så är det oxå som du ser det! :)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Witch!
    Ja i norgon bär det av igen till Herrljunga
    Får väl se vad han hittar på då.Om lyckan stå mig bi så ska väl nästa gång vara den sista.
    Ja det begböver jag att du håller tummarna.
    Tackar på förhand.
    Här blev inget att komma i väg så länge solen var framme
    vi hade ju hantverkare här idag både sotyare och
    elektrikern var här nu är det bara snickaren och vvs för att byta höljet på en del rör på
    ackumulatortank.Men jag kände att vägarna börjar bli rätt så renar så det dröjer väl inte länge innan man kan ta den där promenaden.
    Hoppas du haft en bra dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Hej Witch!
    Det blev inget Herrljunga i Torsdags,
    för tandtecknikern var inte färdig*suck*

    Nja den gick väl något så när,igår var jag gräsänka här för sambon åkte hem till sin
    mamma.Hans dotter fyllde år,men jag stannade
    hemma.
    Vi hade inget bra väder bara grått grått.
    Ja när allt fungerar så är det bra,
    jag skulle vilja ha ett extra rum att tvätta i så slangen och vattentillförseln inte blir
    upptagna för att jag nbehöver diska eller laga mat.Men jag får väl hoppas med tiden.
    Ha en bra Måndag
    Kramar

    SvaraRadera