onsdag 12 januari 2011

Muskelpass

Denna vecka drar alla aktiviteter igång som legat i träda under jul och nyår på Korpen här i byn och jag var bokad till gårdagens muskelpass, något som är super roligt och grymt jobbigt.
Man jobbar med skivstång och hantlar i olika vikter under en timme och nästan varje gång jag vart på passet under hösten så har både armar och ben skakat av ansträngning när jag åkt hem. Efter första gången jag var på ett muskelpass, hade jag faktiskt träningsvärk i en hel vecka och kunde knappt gå... men det är faktiskt så otroligt skönt med träningsvärk även om den är jobbig oxå för man känner verkligen att man gjort något bra och nyttigt!

Ikväll ska jag för första gången i mitt liv prova på Zumba, det ska bli väldigt spännande och se vad det är för något, man har ju bara sett på teve reklamen att de som kör det verkar vara nöjda och har roligt, får berätta i morgon.
Gårdagens middag blev en hit i familjen det blev kycklingwook med jordnötssås och det var något som det vilket uppskattades av alla. Första gången jag gjorde jordnötssås och det blev super gott, nästan som man får när man går på kinarestaurang.

Jordnötssås
1-2 pressade vitlöksklyftor
1½ tsk Sambal Olek
ca 8 msk jordnötssmör (inte crunchy och desto mindre socker detsto bättre för LCHF)
1 burk kokosmjölk
salt
Blanda allt i en kastrull och värm under omrörning . smaka av med salt. Beror alldeles på vilket jordnötssmör man har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar