onsdag 26 maj 2010

Gnugga geniknölarna

Vet inte om man kan kalla mig direkt ljushuvud, men jag är ju inte helt tappad bakom en vagn heller. För tjejerna därhemma börjar det dra ihop sig mot studenten och det märks, lite smått panik att få in de sista arbetena innan deadline och oron att inte få till det där sista.
Då får mamma rycka in och vara ett stöd och det hände igår, jag fick läsa igenom och komma med goda råd, men attans vad hjärnan fick jobba, man är inte van att använda de där små grå cellerna till skolarbete, det gällde att gnugga geniknölarna och värma upp dem lite.......

Vilket ledde till att igår blev det ingen kvällspromenad, ingen jogging i skogen utan bara hjärnaktiviteter och stegräknaren slutade på 8 713 steg.

2 kommentarer:

  1. Witch!
    Du fick mer än jag i alla fall,8713 steg är väl inte att förrakta eller hur?
    Ja man kan gripas lite av panik när det stundar
    för examen av något slag.
    Min store son tog 3 examen med mössa 1 i Älmhult men där hade de orange keps men du kan inte tro under alla de som hade vit studentmössa så nog synted den här lilla klicken av orange keps de var 9 stycken tror jag.
    Sen Tog han studenten i Häsleholm 1½ år efter och fortsatte sen till Horsen där han läste i 1½ år till och slutledningsvis ½ år i Spaninen där han tog studenten,det var meningen vi skulle åka min andre son och jag men jag blev sjuk när jag fyllde år så det blev bara ett pass ´men ingen åkning.Synd tycker jag när man inte kan övervara studenten inte sant.
    Kramar.

    SvaraRadera
  2. Du har tränat de grå som verkligen behöver hållas i god kondition så: duktigt att även få in över 8000 steg!
    Härligt för våra blivande studenter, att äntligen kommer "pärsen" att ta slut *ler*!

    SvaraRadera