onsdag 27 juni 2012

LCHF Potatissallad/Gurksallad

Min man är ju lite av det kinkigaste laget och det är super svårt att få honom prova och testa nya saker och så har han lite av inställningen att har man fått för sig att man inte gillar något så kan man aldrig prova det igen.
Jag har testat att göra olika rätter med bland annat rättika och zucchini är något man inte tycker om tydligen men igår så tänkte jag gurka går ju och kan man göra en "potatissallad" med gurka, dvs en krämig gurksallad så simsalabim det testade självklart jag.

Gurksallad
2 port + 2 matlådor

1 st gurka
1 liten rödlök
100 g philadelphiaost
2 dl creme fraiche laktosfri
1 msk majonäs
Salt & svartpeppar
Blandade kryddor efter egen smak, varför inte lite chili, vitlök mm


Hackade gurka i bitar och skar löken i små bitar, blandade ner med philadelphiaost (gurka är vattnig och phildelphiaosten binder liksom samman mer) creme fraiche och majonäs (smaka av orsaken till så liten mängd är att vissa inte gillar majonässmak, jag hade kunnat haft i ca ½ dl majonäs) Krydda och servera till vad du nu vill ha en falsk potatissallad till. Det funkade super bra och var jätte god.


Voilá!! Man ska inte låsa sig utan testa och experimentera



2 kommentarer:

  1. Blir lite full i fanken och tänker att du borde prova att svälta ut honom - DÅ blir han nog allt sugen att till slut prova något igen:) Lite busig får man lov att vara, det är ok (så inte nå´n blir sur nu).

    Jag provar ibland nya recept och det är inte alltid som de faller mig i smaken. Det är bara att gå vidare i receptdjungeln:)
    Kul att läsa ett nytt inlägg från dig igen:)

    SvaraRadera