tisdag 26 april 2011

Underbara påskhelg

Vilken super härlig och skön helg det varit och så välbehövligt. Jag tror jag inte sett så mycket glada, positiva och framför allt aktiva människor i helgen. Det har promenerats, det har fixas i trädgårdar och det har njutits av solen och värmen. Helt fantastiskt.

Påsken avlöpte i vårt hus utan en enda godisbit faktiskt, vilket är lite ovanligt för i regel så brukar jag alltid köpa hem en rejäl skål med godis som oftast brukar vara slut efter påskhelgen trots att jag själv aldrig äter godis eller sötsaker, men vi har eller har haft några rejäla sockerråttor i familjen. Och jag tror ingen saknade den egentligen heller.

Påskmiddagen var super nice, blomkålsjansson föll mig verkligen i smaken trots att jag aldrig vart så förtjust i blomkål, men denna tilltalade mig och rekomenderas varmt.
Ägg och lax är ju också väldigt gott och en perfekt kombination på påskbordet, lite kyckling och krämiga röror fulländade middagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar