fredag 7 maj 2010

Spegel, spegel.....

Vi har nog många en ganska skev bild av oss själv och jag tror många ser saker som andra inte reflekterat över, saker som vi faktiskt blir lite fixerade över.
Det är omöjligt att se sig i spegel utan att blicken ska fixera sig vid just det problemet?
För små bröst, för stora bröst, krokig näsa, rak nästa, stor näsa, stor rumpa, liten rumpa, tjocka lår, gropiga lår, tjock mage osv osv... listan går att göra oändlig tror jag.....

Kan du ärligt se dig i spegeln och säga att det inte finns någonting hos dig själv som du inte riktigt är nöjd med?

Speglar är precis som vågen ett fördärv och kan förstöra mycket, för egentligen ser vi inte den verkliga bilden utav oss utan det blir en förvriden bild.

Nu som man blir äldre tycker jag man ser allt mer brister, ja som jag nämnde härom dagen att bysten påverkas av tyngdlagen och lika så rumpan har förmåga att dra sig neråt.....

Varför är man så sällan 100% nöjd med sig själv?

Varför kan man inte se sig själv i spegeln och se den där kalaspinglan?

Man kanske borde ha den där spegeln från Snövit...."Spegel, spegel, på väggen där, säg vem som vackrast i landet är?" och spegeln svarar.... "Du, vackrast i landet är?" Och är det så viktigt för oss?

Egentligen handlar det ju inte om att vara vackrast i landet eller hur? Men man vill på något sett se bra ut....

Stegresultat igår: 17 058 steg

9 kommentarer:

  1. Witch!
    Denna förhatliga spegel som jag springer,
    nåja går fort förbi,antingen ljuger spegeln eller ens omgivning hur man ser ut.
    Ja säg det,och varför får man fel passkort när man tagit sådana?
    Oj då du har verkligen knatat på.17 058 steg hur mnga timmar?
    Kramar.

    SvaraRadera
  2. Witch!
    Förresten vad hittar du alla bra bilder?
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Agath - Vet du vilka speglar som är värst??? De som sitter i omklädningsrum... de är förskräckliga man ser alltid hemsk ut... vore butikerna smarta borde de ha någon typ av snälla speglar där....


    Nja... jag gick till jobbet vilket blev 2990 steg ungefär och så fick jag rycka in och hjälpa till att städa i fikarummet och att bubba dammsugare, torka golv osv så när jag skulle gå hem så hade jag fått ihop ca 8000 steg såg gick jag hem igen och då blev det ca 2900 steg igen och sen tog jag en promenad då det blir ungefär 6000 steg så det var bara den där sista biten som tar ungefär 1 timme som jag kan direkt räkna... gå till jobbet tar ca 30 min.

    Bilderna hittar jag lite här och var, den översta har jag haft jätte länge..... minns inte ens vad jag hittade den... men den undre hittade jag på aftonbladet! :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Om jag säger så här: Bilder på Internet! Jag gillar inte att se mig på bild hos någon som tagit bild på en fest och sedan namnger mig och visar mina "nackdelar"! För bilder där den konstiga dubbelhackan och bullmagen finns där! Jag vill dock bestämma själv vilka som skal få se mina kroppsdelar! *ler*

    SvaraRadera
  5. Hej Witch!
    Ja jag har jätteröriga drömmar,och mycket
    beror på att en del härhemma.
    Ja då behöver jag massor av drömmar för jag behöver verkligen städa hjärnan.
    Nej den ena dagen blir inte lik den andra eller
    hur,idag gick jag 7124 steg något mer än innan.
    Jag gick till sjukvården för och höra om röntgen.
    Sen tog sambon upp mej så vi var i butiken och handlade mjölk jag har en svamp här i hushållet,sen handlade jag potatis,för de jag köpte häromdagen var rena skiten så skadade så
    det blev inte till ett kok än gång.
    Kramar.

    SvaraRadera
  6. För mig är det faktiskt tvärtom, jag har aldrig varit så nöjd med mig själv som jag är nu i mogen ålder. Har kastat alla komplex på sophögen:-)

    SvaraRadera
  7. Hej Witch!
    Ja en del blir ju faktioskt tjusigare med åren,men varför blir det så ojämnt på en del?
    Kan det var som Anne-Sofie säger man är inte färdig med sina komplex,lyckliga du Anne-Sofie
    son har kommit över språngbrädan.
    Kram
    //Agath.

    SvaraRadera
  8. Ann-Sofie - Lite så är det hos mig oxå, det är nog inte komplex utan det handlar nog mer om hälsa och välmående, man vet att för mycket runt magen inte är bra och har man övervikt i sin släkt så vet man oxå att det är lättare att hamna där..... det man kan styra själv tycker jag man ska göra vad man kan om man vill...

    Att man får lite åldersrynkor och sånt gör mig inte i ryggen....

    SvaraRadera
  9. Agath - Jag tror det ligger mycket i ens huvud var man befinner sig i livet och jag tror att det finns de som får större problem ju äldre de blir pga att ålderns tecken ger sig till känna, medans andra blir trygg i sig själv och känner sig nöjd och belåten med sig själv och ser det fina i det man har!

    Kram

    SvaraRadera